مصدومیت ۴ نفر براثر انفجار در پارک پرواز تبریز (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد زلزله، دوزین مینودشت در استان گلستان را لرزاند + جزئیات (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمایت دانشجویان تهران از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
سرخط خبرها

جریمه پزشکان درصورت دریافت هرگونه وجه بیش از تعرفه مصوب

  • کد خبر: ۱۹۵۹۵۵
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
جریمه پزشکان درصورت دریافت هرگونه وجه بیش از تعرفه مصوب
دریافت هرگونه وجه از بیماران بیش از تعرفه‌های مصوب وزارت بهداشت توسط پزشک و همچنین پرداخت هرگونه وجه توسط بیمار خارج از صندوق حسابداری در بیمارستان‌ها ممنوع است.

به گزارش شهرآرانیوز، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی در بیانیه‌ای مشترک ضمن تأکید بر ممنوع بودن دریافت هرگونه وجه از بیماران، بیش از تعرفه‌های مصوب سالانه و خارج از چرخه قانونی اظهار کرد: به طور حتم در صورت تخلف، اقدامات قانونی از سوی مراجع قانونی اعمال خواهد شد.

محمود شبستری و علیرضا صداقت، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی در این بیانیه ضمن قدردانی از تلاش و مجاهدت‌های ایثارگرانه جامعه خدوم و فرهیخته پزشکی در ارائه خدمت به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی آورده‌اند: به مدد پزشکان در گروه‌های مختلف، امروز استان خراسان رضوی به ویژه مشهد مقدس به یکی از مراکز ارجاع در بسیاری از خدمات پزشکی تبدیل شده است و سالانه علاوه بر مجاوران، هزاران زائر از اقصی نقاط کشور و خارج از کشور برای پیگیری روند درمان خود به این شهر مراجعه می‌کنند.

در این میان تعداد بسیار اندکی از پزشکان با دریافت وجوهی مازاد بر تعرفه‌های مصوب، به‌خصوص اعمال جراحی مداخله‌ای به شکل‌های متفاوت یا مداخلات پزشکی غیرقانونی اعتبار و حیثیت جامعه خدوم پزشکی را هدف قرار داده‌اند که لازم است در این خصوص اقداماتی برای صیانت از اعتبار پزشکان و همچنین حقوق بیماران صورت گیرد.

بر این اساس در راستای رعایت حقوق گیرندگان خدمات تشخیصی و درمانی در بیمارستان‌های بخش خصوصی و دولتی کشور و اجرای دقیق تعرفه‌های مصوب هیئت وزیران، دریافت هرگونه وجه مازاد بر تعرفه‌های مصوب توسط پزشکان ممنوع است و به طور حتم در صورت اطلاع یا مشاهده با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد

طبق مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مجازات‌های مندرج در قانون تعزیرات بخش پزشکی، در سال ۱۴۰۱ تا ۵ برابر افزایش یافته است. بر این اساس پزشک متخلف در مرحله اول ۱۰ برابر میزان تخلف (اضافه دریافت) و در مرحله سوم ۵۰ برابر میزان تخلف جریمه خواهد شد و ضمن تشکیل پرونده و ارسال به سازمان تعزیرات در صورت تکرار تخلف و به موجب آیین نامه انتظامی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلان حرفه‌های پزشکی، پزشک متخلف از فعالیت در حرفه پزشکی از سه ماه تا یک سال محروم خواهد شد.

همچنین در این بیانیه ضمن تأکید بر تشدید برنامه‌ها و فعالیت حوزه‌های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان نظام پزشکی از عموم مردم خواسته شده است در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه، مراتب را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اطلاع دهند.

منبع: وب‌دا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->